Éjszaka bujjatok egy jó magas helyere, vagy egy kivilágitott házba,kuckóba; ugyanis ilyenkor jönnek a szörnyek.
A zombi, a skeleton és a többi. Itt leírom nektek ezeket a szörnyeket részletesebben is.
Zombi:
A zombik gyakran 2-6-os csoportokban jelennek meg. A zombik kifejezetten a játékost támadják meg egyenesen felé haladva, figyelmen kívül hagyva a szirteket, vagy egyéb veszélyeket. Ha akadályhoz érnek, ugrással próbálnak túljutni rajta, ami érdekes viselkedést okoz olyan magaslatoknál, ahova így nem tudnak felmászni (például: folyamatos ugrálás). A vizet se kerülik ki.
Akár a csontvázak , a zombik hajnalban lángra gyúlnak a napfény miatt, azonban vízben nem gyulladnak meg . A zombik éjszaka vagy viharok idején megtalálhatóak a felszínen is. A felszín alatti sötét helyeken szinte mindig fellelhetőek. A zombik 2 blokk magasak, 1 blokk szélesek, és 0,25 blokk vastagok. Halálukkor rohadt húst dobnak ami jó nekünk is és a farkasunknak is.
Pók:
A Pók egy olyan mob ami semleges reggel de sötét helyeken agresszívvé változik.Halálakor hálót( string) dob
Skeleton:
Creeper:
A creeper léptei hallhatóak, ha földön vagy füvön jár, minden más esetben hangtalan, addig, amíg megsérül. Ha meglát egy játékost, arccal felé fordul, és üldözőbe veszi. Majd, ha egy blokk közel jut hozzá, a creeper egy hangosat sziszeg, majd 1.5 másodperc múlva felrobban. Ha megölöd, mielőtt elkezdené, vagy befejezné a visszaszámlálást, vagy kimész a robbanás hatósugarából(3-4 blokk), elkerülöd azt. Ilyenkor a creeper abbahagyja a sziszegést és visszaállítja az időzítőjét. Ez a művelet addig tart, ameddig el tudott számolni, tehát ha 1-ig jutott, akkor 1 másodpercig tart, amíg "lenyugszik".
Akkor is felrobbanhat, ha a játékost tőle egy 1 blokk vastag fal választja el , amin át tud látni, és mindketten a fal mellett állnak. Ilyen falak, a kerítések vagy a 2 blokk magas falak, amiken átlát, ha felugrik. A creeper nem lát át az üvegen, így nem robban fel, viszont hasonlóan a többi ellenséges mobhoz tudja, hogy a célpontja ott van és továbbra is üldözni fogja. Mivel a creeperek nem égnek el a napfénytől, meglehet, hogy az ajtónál várakoznak, hogyha a játékos előlük egy bevédett helyre menekül, hogy felrobbantsák, ha esetleg kimerészkedik.
Enderman:Az Enderman egy szörny, ami az 1.8-as Kaland Frissítésben került bevezetésre.az enderman 3 méter magas, hosszú lábai és karjai vanank és fekete teste. Képesek felvenni, áthelyezni blokkokat. Ők mindaddig békések míg rá nem nézel, amikor ez megtörtént lefagynak, ha megfordulsz elkezdenek feléd futni és támadni. Ha valami útjukat állja, vagy esetleg elég messze vannak teleportálnak feléd, másodpercenként egyszer. A Bevégzők sebződnek a vízben és a napfénytől.Jelenleg a játékban lévő majdnem az összes blokkot felbírják venni. Ha a játékos tököt visel a fején, a Bevégző nem támadja meg.
Zombi Pigment:
A Zombi Malacember egy az Alvilágban termő, semleges mob. Ha egy malacba villám csap, ami elég ritka egy Zombi Malacemberré változik. Általában csoportosan járnak, és ha az egyiket megtámadjuk, az egész csapat visszatámad, úgy mint a farkasok.
A zombi pigmen úgy néz ki, mint egy sim a pigmen, de néhány helyen húsa elrohadt, valamint csontváza kilátszik. Kezében tart egy arany kardot tart.
Bányapók:
A Bányapók egy új mob . Ez a mob sokkal veszélyesebb a normális póknál de sokkal ritkább is. Természetesen nem teremnek, csak Elhagyott bányákban található szörnytermelőikből. Észrevehetően kisebbek a sima pókoknál, ez valószínűleg azért van, hogy átférjenek az 1 blokk széles tartógerendák között. A pontos méretük: 0.7 x 0.7 x 0.5 blokk.
Póklovas:
Na ez az a mob amível nem szeretnék találkozni csak egy jó íjjal és még pár emberrel vagy farkassal.
Gyakran tanknak becézik, erőssége és mozgékonysága miatt.
A pók mászási és ugrási képességeit a Póklovas is megkapja.
A csontváz lövési képességeit a Póklovas is megkapja.
Magmakocka:
Ghast:
Az alvilágban él ha meglát tűzgolyókat lő feléd ami meggyújtja a körülötted lévő netherrack. Nagyon veszélyes, mivel lebeg, így karddal legtöbbször nem lehet megölni, hanem le kell lőni egy íjjal. A tűzgolyóját visszaütve ha a szellemet eltaláljuk, megölhetjük. Vinnyogó hangot hallat. Az 1.1-es verzióban mobspawnoló tojással előhívható.
Kinézete egy nagy fehér kocka amelyből karok nőnek ki.
Blaze:
Az őrláng egy Nether-ben termő, agresszív szörny. Csak Alvilági erődökben terem, mobtermelő nélkül is, de így ritkábban. Veszélyes, nagyobb veszélyt jelent az összes Netherben lévő mobnál. A Enderdragon után a 2.olyan mmobamit a hógólem sebez.
Az Őrláng egy fejből, és "lángrudakból" áll. Megsebzése után lángba borítja magát, és 3 tűzgolyót lő ki. Sebzése után olyan hangot ad ki, mintha kalapáccsal egy vasat vernénék.
Slime:
A Slime azaz Nyálka elnevezés utal a szörny viselkedésére, egyedi mozgás hangjára. A Nyálka a többi szörnyhöz hasonlóan sebződik magas esésnél,tud létrán mászni,sebződik a lávába eséskor, és megfuladhat a vízben,,formája kockára emlékeztet kizárólag 16. vagy az alatti szinten található. Megölésekor nyálkagólyót dobhat.